1627 Tasting Notes

Uhh. Hmm… no.

I was hoping for bright sweet citrus, not pithy bitter citrus.

Anyone interested in trying this? It’s a matcha “latte” mix.

Cameron B.

I would be interested in trying a little. :) Whenever we get around to actually swapping!

OMGsrsly

I have a bag started for you! So I’ll add it. There’s only like 3 servings left (12g each, 50g bag) so I’ll add it all. You can share it around more if you don’t love it. :)

Cameron B.

Sounds great, thanks! And wow, only 4 servings in a 50g bag? Ouch.

OMGsrsly

Yeah, I didn’t quite realize it. You only add 100ml water to start off with too, which is eensy teensy.

Kittenna

Yuck, I do not like bitter/pithy citrus.

Login or sign up to leave a comment.

drank Strawberry Oolong by Butiki Teas
1627 tasting notes

My old not-a-timolino’s lid died on the weekend, so I had to get out my replacement timolino lid with the basket (instead of a mesh screen, woe is me) for my mug.

Because the steeping basket is in it, I decided to do Grandpa style steeping of an oolong today. Which totally failed, because I still haven’t finished the tea enough to add more water to it. Mostly because I got sucked into budget stuff at work (ugh! Excel is the WORST. Anyone use accounting software for grant tracking and budgeting?) and ended up working straight through. Oops.

The other problem I’m having with the stupid basket is the tea ISN’T COMING OUT. Why do people love these things so much? The steeping basket has got to go.

Oh right, the tea. Although it’s been in a tin it’s mostly just oolong now. :) But I do like it, so that’s totally fine. I don’t have much left, but the nice thing is I can take 4-5 leaves and just… let them sit in water all day. No problems. I mean, yes it’s strong, but it’s not bitter or astringent. It’s just REALLY oolongy.

MissLena

I actually never use the timolino steeping basket lol I use a gravity steeper and pour it into the timolino in the morning. I hate the basket too, it is too small and the plastic bottom doesn’t let the tea steep!

OMGsrsly

That totally makes sense. I just really liked my old lid, because it had a detachable mesh screen and I did all my teas in it grandpa style. No worries about getting rooibos or anything in my teeth! :)

Sil

The brew baskets are awful….

OMGsrsly

I’m totally writing DavidsTea about the terribleness, suggesting there be more mesh. And I’m going to link them to pictures of the AWESOME of the mesh screen.

Kittenna

I also never use the brew baskets, mostly because I do not ever want to pour boiling water in my Timolinos, because it a) makes the tea taste funny when it’s steeped in 98C water for the full allotted time, b) doesn’t work for any tea requiring a lower temp (unless you have a variable temp kettle), and c) I’d never get to drink it. Too hot.

Login or sign up to leave a comment.

85

With a little maple.

Yum. So delicious. I do prefer the premium, but I don’t remember why. Soon I’ll have tin-space to open that packet. Soon. ;)

Preparation
195 °F / 90 °C 3 min, 0 sec 2 tsp 12 OZ / 354 ML

Login or sign up to leave a comment.

drank Buddha Bamboo by Tea Desire
1627 tasting notes

Ooh, this is tasty! It’s really creamy, and fruity. I didn’t pick out strawberry exactly, but it’s cool that that’s the berry flavour.

Thanks so much for sharing, Roswell Strange! Sorry I haven’t tried all your lovely samples yet. :/

http://instagram.com/p/wVH1vnR5Bh/

Flavors: Berry, Creamy

Preparation
200 °F / 93 °C 2 min, 0 sec 2 tsp 12 OZ / 354 ML

Login or sign up to leave a comment.

So I’m finally trying this. I guess I can see why Sil didn’t like it. Very jasmine. So floral. Wow.

Also kinda resiny (almost minty). And grassy.

This is really neat. I think I like it a lot. Not something I’d need all the time, but the flavours are super unique and it’s a nice change from the black teas I tend to prefer.

Thanks so much, Sil!

Login or sign up to leave a comment.

Ohhhhhhhhhh my goodness. This smells AWESOME. Thank you, Dinosara!!

I had to add 1 wee chunk of rock sugar to this, based on the amazing smell. Seriously, it’s butter and salt and caramel. How do they do this? And the leaves are AMAZING, and will survive one or two resteeps as well.

And now that I’ve been distracted by laundry (and sewing plans eee!!!), and I’m back to drink this, this tea is amazing. I mean, I’d totally prefer a black tea base so I could buy it and drink it ALL THE TIME without getting oolong drunk, but wow. Delicious.

It’s a super buttery oolong that is definitely an oolong. The butter-salt-caramel flavour is spot on. If you like these flavours, definitely try to give this one a try because it’s amazing.

Thank you so much!

(Wow.)

(1.5 tsp per 12 oz)

Preparation
185 °F / 85 °C 3 min, 0 sec 12 OZ / 354 ML
Fjellrev

Sounds woooonderful.

Sil

aaaaaaaaaahhhhhh want!

OMGsrsly

It’s really oolong-y, Sil!

OMGsrsly

But I’ve put the last wee bit into your parcel. haha. I wonder if I can actually fit a note in there? SO FULL.

Sil

lol just lick it…no note needed..just a little saliva love from jonesmcjones

OMGsrsly

Lick all the teas?

Sil

the envelope! lol

Anlina

Oh god, I neeeeeed this.

Kittenna

Drool. Haha.

OMGsrsly

It’s in a box, Sil. A very very packed box.

Yeah, it’s good. I was just sniffing the leaves – they’ve gone in to the fridge for tomorrow.

Login or sign up to leave a comment.

drank Redberry Tonic by DAVIDsTEA
1627 tasting notes

This really is a good headache tea, Fjellrev. Not too strong, no flavour really out of place or triggering nausea.

Thanks for the reminder. :D

(cold brew. 1.5 tbsp per 1 litre, overnight)

Fjellrev

Aww, hope you will feel better soon. Contagious headaches make for contagious remedies. :)

Login or sign up to leave a comment.

drank Cacao Chai by Traveling Tea
1627 tasting notes

From Sil. A perfect one-mug packet, too.

It’s not bad. Quite chocolatey. A little spicy. Not really a flavour combination I go for in my teas.

I’m enjoying it with some milk this morning. And some cheese. Haha.

Thanks, Sil!

Preparation
200 °F / 93 °C 3 min, 0 sec 2 tsp 16 OZ / 473 ML
Fjellrev

Mmm, dairy-laden breakfast. I could go for some cheese for breakfast too haha.

OMGsrsly

I don’t have a lot of groceries because I’m trying super duper hard to not waste food/keep to a budget. And no leftovers either. So cheese was the first thing I saw that didn’t need cooking! I’ll have to make a pot of rice and roast up some squash and sweet potatoes.

Fjellrev

It sounds like we have similar ingredients in the house and are trying out similar strategies too. At least I picked up more veggies the other day, and ingredients to make two sandwiches. Haha so sad.

OMGsrsly

Yeah. I’m a food stockpiler, so to look in my cupboards right now I get really worried. I mean, I know it’s OK (I have hiking food separate in case of emergencies), but it’s still worrying!

Anlina

It’s so challenging to find that balance of enough food in the house to actually have meals, and not wasting perishables. I’ve gotten pretty good about buying veggies from the store down the street and reserving big shopping trips for things that are processed, meat which can go in the freezer or non-perishables.

OMGsrsly

I get keepers in large quantities, mostly. Kabocha, sweet potatoes, onions… :) I love salads but I never manage to eat everything before it goes bad. And right now I have orange peppers in the fridge (huge bag for $1!) that I need to use somehow. Why did I get them? I don’t really like peppers…

Login or sign up to leave a comment.

Hmm. This made a pretty thin tea latte, now that I’m out of eggnog (again).

But still, it’s nice with the chocolate biscotti. Unfortunately the cookies aren’t quite what I was looking for. They’re pretty good, but the flavour isn’t quite right. I’m going to make some almond date biscotti later this weekend I think.

Preparation
200 °F / 93 °C 4 min, 0 sec 3 tsp 16 OZ / 473 ML
Fjellrev

OMG, almond date biscotti sounds awesome. I’ve been meaning to make biscotti for years and years but keep putting it off.

OMGsrsly

There are recipes with butter, and recipes without. I want to make one of each and compare… :)

Fjellrev

I love experimenting like that. A couple years ago I found an eggless banana muffin recipe and they ended being the moistest, most flavourful ones I’ve made.

OMGsrsly

Haha. Banana muffins don’t really need eggs unless you’re making them with gluten free flour. Eggs help everything stick together when there’s no gluten to do the job!

Fjellrev

Yeah exactly, that’s why I was searching for one. I mean, I don’t mind having eggs in my recipes anyway, but figured it should theoretically work.

Login or sign up to leave a comment.

89
drank Nutmeg Cream by Butiki Teas
1627 tasting notes

As an ahem eggnog latte. Tea-nog lattea? IDK. Whatever. It doesn’t have coffee and I’ve mixed the tea with warm eggnog.

Delicious.

So. Freaking. Good.

I need to go get some soy nog or almond nog tomorrow, see how they do with this treatment.

(3 tsp tea in 10 oz water, 6 oz nog.)

Preparation
195 °F / 90 °C 4 min, 0 sec 3 tsp 0 OZ / 0 ML
Cameron B.

Mm, I want soy nog!

OMGsrsly

The stores ONLY seem to get it in the lead up for Christmas. There wasn’t any around Thanksgiving, so I started getting regular nog and am now full of dairy. :/

Cameron B.

Dairy doesn’t cause me any problems, but I like soy milk better than regular so I would probably like soy nog better as well. :D

Fjellrev

I thought of doing this this morning but opted for coffee instead haha.

OMGsrsly

I had a coffee latte this morning! :D

Lilysmom

I did this last night and again tonight! Such a great tea! I think I like it better as just a regular latte tho….I think my eggnog made it too sweet…..I found this tea is noggy good enough on it’s own!

OMGsrsly

Haha. Yeah, the eggnog is super sweet. I’m thinking of making my OWN nog with less sugar. I like the added thickness. :)

Login or sign up to leave a comment.

Profile

Bio

Black teas are my favourite, although I do drink the occasional green tea. I am exploring herbal and fruity teas for summer icing and winter evenings, and oolong and pu erh are new and exciting… although I do not like a tea that tastes mostly of seaweed.

No: Spearmint or peppermint, licorice root, gluten (cookie bits, wheat, rye, barley, I’m OK with oats)

After sending my first box to the USA, bubble-envelope swaps are where it’s at.

When I rate, my ratings are based on the little faces, and depend on what face I make when I sip the tea! :)

Also: A map of tea places in Vancouver. I’ve been to some of them, but not a lot. If you have any suggestions, please let me know!
http://goo.gl/maps/gXsKK

Location

Vancouver, BC, Canada

Website

http://goo.gl/maps/gXsKK

Following These People

Moderator Tools

Mark as Spammer