Hide

Welcome to Steepster, an online tea community.

Write a tea journal, see what others are drinking and get recommendations from people you trust. or Learn More

293 Tasting Notes

76
drank Jessie's Tea by DAVIDsTEA
293 tasting notes

Mmmmm, soapy. :/ Another tea that I’m going to give another go before rating, since I was a bit distracted by ALL THE DISHES EVER and oversteeped a bit. So, we’ll see. Because it smells AMAZING and I definitely want to try it again, but… yuck.

Weird ETA Uhhhhh this is growing on me as it cools? IDEK.

Cavocorax

Weird. I was curious about it because I’d heard good things, but I’ll have to see how you rate.

Soapy… Not a selling point!

Ozli

Yeah, I’ll probably try it again today! Lots of lavender.

CrowKettle

I usually enjoy this one, but history and roses have apparently shown that I enjoy drinking soapy things.

Ozli

Yeah, I made it again last night for a shorter steep and I don`t know, it keeps growing on me…. it`s WEIRD but I like it? Probably not enough to re-order it, but it’s a nice relaxing bedtime tea.

Login or sign up to leave a comment.

drank Coffee Pu'erh by DAVIDsTEA
293 tasting notes

Weeeird. Good? Interesting. I don’t know, guys. Strange stuff. Was v unsure about coffee flavoured tea (dnw watery coffee!) but this was very flavourful. I understand why people call pu-erh “fishy” becuse, uh huh. But it’s not bad? It sounds like it should be, it smells like it should be but I don’t know, it’s kinda homey and mellow and soft…… and I’m absolutely boggled as to how to rate it. Resteeped it, still boggled.

Cavocorax

Haha. Pu’erh sounds so weird! I’m nervous to try mine.

Kittenna

Yeeaaah, I found this one to be rather strange. Or was it the Coffee Chai?? checks

Kittenna

Yup, nevermind, I have some of this but haven’t tried it yet. Stay away from the Coffee Chai IMO.

Ozli

Haha, good to know! Coffee chai does sound like something I’m unlikely to buy though :D

Yeah, idk about pu’erh… I’m intrigued, though.

Login or sign up to leave a comment.

90
drank Read My Lips by DAVIDsTEA
293 tasting notes

First christmas tea out of the “sweet indulgences” set :D

(Even if I hadn’t wrapped this present, I’d still have smelled it a mile away!)

Anyway, I was barely conscious but this was nice! I’d say 80, but I’m waiting til next cup. K had some with me.

Login or sign up to leave a comment.

96
drank Pumpkin Chai by DAVIDsTEA
293 tasting notes

Had this tonight after a disastrous Red Velvet Cake x Lapsang Souchong accident (uncool, UNCOOL). The last two times I had this, I messed it up (underleafing, maybe? probably oversteeping; let’s be honest) and I was starting to doubt my original rating but nope – still accurate! Yum yum yum.

Cavocorax

Phew. Glad you made it work out again!

Login or sign up to leave a comment.

drank Raspberry Earl Grey by Shanti Tea
293 tasting notes

Whoops, forgot I was steeping something again. This tea smells so wonderful. I’ve been running all over the house today and am now having a kickass procrastination computer break. WITH TEA.

Preparation
8 min or more

Login or sign up to leave a comment.

85
drank Lapsang Souchong by Tea Desire
293 tasting notes

No notes yet. Add one?

Preparation
4 min, 0 sec

Login or sign up to leave a comment.

93
drank Alpine Punch by DAVIDsTEA
293 tasting notes

I will probably reorder this when I run out because yum, coconut. Of course, I have 2 other coconut teas coming and David’s Tea Cocomint is my favourite tea on top of that, so maybe I don’t need to. :P It is yummy though. The fruity-spicy.

I totally forgot about this when it was steeping. Whoops.

Preparation
8 min or more

Login or sign up to leave a comment.

82
drank Sleigh Ride by DAVIDsTEA
293 tasting notes

Tart apple cider. I’m regretting not making Alpine Punch now, but this is still good.

Login or sign up to leave a comment.

82
drank Merry Cranberry by DAVIDsTEA
293 tasting notes

This reminds me of licorice jellybeans because it has a real sweetness to it, and the anise is the most attention-grabbing flavour (and then light cinnamon)… perfect after-dinner tea. The only thing that bothers me is that it’s really hard to measure it out or judge how much to use because it’s such huge chunks of things.

CrowKettle

Yes! Measuring this out is such a pain. You have to almost judge whether or not you’ve dumped in too many pieces of cinnamon or anise in relation to cranberries and green leaves.. but it has its unique charm :/

Ozli

Ha, this exactly! It’s all good bits so it’s not like you can really mess it up… but I bet it’s hard to get the same mix twice!

Cavocorax

Hmmm. Maybe I should give this a real chance. I just didn’t like the store sample.

Ozli

Yeah, it’s def my fave of the3 ornament ones. It just smells so pretty and yum!

Login or sign up to leave a comment.

85
drank Lapsang Souchong by Tea Desire
293 tasting notes

This is such a wonderful warming tea. I love how it just kicks around in my mouth with no rush to leave, oh so nice and smokey goodness.

I resteeped this, too, which I rarely do & it’s still wonderful.

Preparation
4 min, 15 sec
Cavocorax

I should probably stop resteeping my non-oolong teas or I will never drink them all before they go stale!

Ozli

It’s probably a sign of my deadened taste buds but resteeps always taste bleh to me. (Except this one, because it’s a pretty powerful tea!) I haven’t had the oolong yet, though.

Login or sign up to leave a comment.

Profile

Bio

I drink a lot of tea (and coffee!) and do other things sometimes, like hug cats (3 black cats!) and homeschool a child (the Snick, Snickety Snickface the Sharkboy) and make art and draw things and watch too much television and pretend I’m not home when people knock on the door!

I LOVE A LOT OF THINGS.

My ratings probably skew high because of this, but I can’t help being optimistic, it is the natural way of things.

Location

North Bay, Ontario, Canada

Website

http://dermodymn.tumblr.com

Following These People