Hide

Welcome to Steepster, an online tea community.

Write a tea journal, see what others are drinking and get recommendations from people you trust. or Learn More

4043 Tasting Notes

73

SIPDOWn! i’m guesing indigobloom shared this though for some reason i was thinking raritea. Either way i’ve managed to drink it all down without really registering it. which, this tired, is a good thing. It’s been a tasty tasty sweet treat to drink tonight while i’m up….and still working lol

Kittenna

Indigobloom – if you see this, I regret not nabbing some from you! Can I add it as a swap?

Indigobloom

First thing up on my screen here! Yep this was from me. Sil, you probly thought it was from Raritea bc we both went to the Tea Room (separately) not long ago.

Kittenna, for sure! I’ll put some aside.

Login or sign up to leave a comment.

66
drank Peach Cardamom by 52teas
4043 tasting notes

so i’m not sure what i think about this one. I didn’t like it when it was really hot but as it’s cooled it’s become more and more tasty. This is really mellow and ripe and i can’t really describe too much of anything tonight because i’m just tired….sooo very tired.

Preparation
180 °F / 82 °C 2 min, 30 sec

Login or sign up to leave a comment.

drank Random Steepings by Various Artists
4043 tasting notes

STACY!!! the tea that shall not be named and or described very well, needs to be available for purchase… like now. I’ve been saving it for a very good no bad kinda of day and today is that day. I am digging this tea a whole lot. Even if my eyes are closing and getting sleepy.

Just saying.

Sil

for sure! that’s half the fun :)

Kittenna

A very good no bad day? I think you mean the opposite ;)

Sil

kittenna..now you see what kind of day i’m having lol still working…

Terri HarpLady

Is this the chocolate orange black tea?
I want to order some…tonight…
Stacy??? We know you’re out there…

Sil

terri – nope! this is the super secret tea that cannot be talked about. The orange chocolate tea you can just email her and she’ll figure it out with you. we’re getting her to make at least 2oz

Login or sign up to leave a comment.

74
drank Cuba Libre Black Tea by 52teas
4043 tasting notes

Frank is forgiven temporarily. Thanks to starfevre for sending this my way! This smells quite like rum and coke with a splash of lime when you open the package. Hot, it’s more coke than anything but i can totally see how if this were iced, more of the lime and rum flavours might appear. I will for sure be trying that sometime soon. Overall, this is a pretty tasty tea but i still think this is maybe 1 out of 4 or 5 lately that has been on the better side of things.

Preparation
Boiling 2 min, 30 sec
Kittenna

Looking forward to this one for icing, tbh!

Sil

oh man i am tired… i was like icing? what on earth…you’re making icing out of this?

Login or sign up to leave a comment.

drank Irish Cream by Shanti Tea
4043 tasting notes

SIPDOWN!

also..it really sucks when you’ve had such a crappy day that you miss reading a tasting note that says don’t over steep it! soooo yeaaah.. steeped this for 3 mins and it’s a little on the astringent side. however if i ignore that initial taste, i can spot the delicious tea that this would be if i hadn’t goofed on the brewing sigh There’s a malty creaminess to this tea that screams DELICIOUS!

Thanks to kittenna for letting me try this…even if i did screw it up.

Preparation
Boiling 3 min, 0 sec
Terri HarpLady

You don’t have enough for a 2nd session?
Sounds like Kittenna might need to hook you up with another sample, so you can try again! : )

Sil

haha no. but the resteep wasn’t too bad since i watched that one a little closer.

Kittenna

I gave her 2 cups worth! :P Apologies for not noting instructions on the bag. Not my fault she uses it all for one infusion, haha.

Sil

Kittenna…nu uh you gave me one sil cup :p

Sil

Seem times I make “half a cup” samples but seem times when I know ill like it, I just make the one cup grin

Terri HarpLady

I don’t have a single 8 oz cup in the house! They’re either little 4 oz-ers, or 12-16oz

Sil

Terri – everytime that i buy a 6-8oz mug, Ian managed to break it (accidently of course) but as a result i’m left with only 12-16 ones. They’re fantastic! but it means a cup for me is typically 2 “normal” cups haha

Terri HarpLady

Correction: I do have one actual 8oz cup, handpainted & given to me as a gift from a dear artist friend from Macedonia, Vesna Delevska. We have the same birthday week, and sometimes she comes & paints during my shows. Her work is amazing
http://www.vesnadelevska.com/
Click the More button to see her awesome mugs!

Terri HarpLady

I love the mug she made, but I’m always nervous about drinking out of it, cuz I can be a clutz!

Sil

Thats awesome Terri! Totally talented and I’d probably be like you heh. I really want a literary mug from Ophelia’s gypsy caravan on etsy but none of the mugs in her new batch from today really called to me….soooo another few months of waiting heh

Login or sign up to leave a comment.

83
drank Queen Catherine by Harney & Sons
4043 tasting notes

I picked this out in the morning because i thought i would get a sipdown out of it. Turns out there’s enough for ONE more cup…i seriously thought about tossing the extra leaves into my cup but i didn’t really want it to be bitter and i DO enjoy this tea. so no sipdown but a good wonderful cup of tea that helped me get through my crappy ass day.

Indigobloom

bahhaa the one cup dilemma. Story of my life :P

Terri HarpLady

I’m still clinging to that 1 cup of zhu rong….maybe tomorrow will be the day…

Login or sign up to leave a comment.

81
drank Florence by Harney & Sons
4043 tasting notes

Thanks to whatshesaid for this tea! i’ve had it before but I didn’t have any left when she was offering up her teas for swaps AND she had a few others that I haven’t had a chance to try so i stole this one from the cookie jar! HA! so there. :) Still loving this one and happy to have it back in the cupboard. It might be a tea that i restock and have around permanently for that week in the month that sucks the most cough since it’s even tastier that week. So yay! for finally getting to at least one of the teas she sent me.

The rest will be tried this weekend! promise!

Kittenna

Whatshername? Do you mean, whatshesaid? :P

Sil

Hahaha yeah oopsy…

Sil

i was really tired last night….

Login or sign up to leave a comment.

86
drank Caramel Matcha by Red Leaf Tea
4043 tasting notes

I refuse to add my friend’s matcha to my cupboard (or her teas) but i’m thinking maybe i should since in all fairness i am the one drinking them. OR…i have a massive david’s tea giveaway. yeaaah…i dunno. so anyway this is a backlog from this morning because of a shitty ass day in which i got to not eat anything but a bit of chocolate, stay at work for nearly 12 hours; not get any of my work done outside of the issues were having, and yes for those of you counting that was day THREE of friggin issues! and not get a chance to pick up my package of tea from the post office.

i’m also pretty sure the above sentence makes no sense and was sort of run on but eff that.

this matcha? probably saved my day since in smoothie form it has SOME nutritional value. and it’s taste. so yay!

Tealizzy

That sounds like a really bad day. Thank goodness for matcha, huh?!

Sil

for sure :)

Login or sign up to leave a comment.

82
drank Lime Chiffon by Della Terra Teas
4043 tasting notes

Thought I’d end my evening with a tea that I was pretty sure I’d be happy with after the last few. I really enjoy lemon chiffon from della terra, so I wanted to see how the lime held up. Now it’s been a while since I had the lemon, but I’m for sure going to be trying to Side by side in the near future as I think they’re both pretty good. It’s not quite Limey enough for me, but it it a creamy lime that I am enjoying. I think between this and lime gelato I’m probably good on lime for a bit. :)

If you like limes, and you enjoyed della Terra’s lemon chiffon, pick up a sample of this one. As near as I can remember the lemon chiffon, this one is a bit more citrusier. Yes that’s a word today lol

iPads and sliding scales don’t do well together. Ill fix this tomorrow but rating is around 85 or so.

Indigobloom

I had this today but totally messed it up with something apparently stuck in my infuser from the previous cup. Sad :/

Kittenna

That’s really sad! Because it’s quite a good tea.

Login or sign up to leave a comment.

25
drank Chocolate Malt by 52teas
4043 tasting notes

No thanks. Ugh. I hope the first incarnation of this was better cause let me tell you about how this is honey bush….with a side of honey bush…..sprinkled with a dash of….weird tasting sweetness. I tried steeping this longer, shorter…it’s just kinda ICK. I think that officially brings me that much closer to being able to say no to 52 teas going forward. Not that it’s been my favourite or anything but there have been some really tasty blends. Unless a few of the others that kittenna and I split, step up their game, I’m just going to go with no thanks going forward unless there’s something that I really really want. And I’d have to REALLY want it. Or unless I hear that frank has changed his tea bases again….

TastyBrew

I had a very similar reaction to this. Did not like at all.

Sil

It’s honey bush flavoured water. Gross

TastyBrew

I always wondered what honeybush tasted like. Now I know!

Tealizzy

Thank goodness it wasn’t just me!

Sil

Don’t get me wrong…I like honeybush, but WITH other flavours and this was….gross, as in not likely going to waste my time drinking the other bit of it.

Stephanie

Bummer, but good to know

Kittenna

This didn’t even resemble the flavour of the previous incarnation, which I think has quite high ratings.

Login or sign up to leave a comment.

Profile

Bio

So no real clue what to write about myself here. A friend got me into drinking loose tea and it’s something I thoroughly enjoy though I have nowhere near the experience that many folks on the boards seem to have.

My other interests are cycling, reading, board games, disney cruises, world of warcraft and dancing – in no particular order. I love travelling and am currently working on trying to get my other half to as many place in the world as possible.

Location

Toronto, ON

Following These People