Hide

Welcome to Steepster, an online tea community.

Write a tea journal, see what others are drinking and get recommendations from people you trust. or Learn More

91

Tea of the afternoon…….

Since I love coconut and was drawn in by all the reviews of this one, I broke down ordered it from a vendor other than Golden Moon that was running a free shipping special. It definitely was not a hardship, because I had to buy $5 worth of British chocolate to go along with it to reach my minimum. Yes, you can start feeling sorry for me, now.

As for the tea…..yum. Sweet and creamy, light and smooth. I could get used to this…..

Mug method with about 185 water for 3 minutes. I did very lightly sweeten this just to bring the coconut out a little.

Preparation
185 °F / 85 °C 3 min, 0 sec
Cheryl

Where did you order this from? This particular tea keeps haunting me (I really liked Adagio’s version which is cheaper).

SimplyJenW

I got it from EnglishTeaStore.com. They have free shipping for orders over $20. code ETS2012 until Feb. 13, 2012.
I usually order Earl Grey Cream…which is the same as Teavana’s but cheaper…. and Bourbon Street Vanilla Rooibos from them because their prices are inexpensive for Metropolitain Teas (a tea vendor that supplies many tea shops). They also have many cool English things….

Honestly, if you like the one from Adagio, stick with that one.

Cheryl

Well thanks for squashing one compulsive urge … but then you turned around and created another. Haha, you’re bad. My Amazon order is in Toledo…what the heck is it doing in Toledo? heh.

Cheryl

Oh my…Dinosara’s review of Earl Grey Cream mentions cheesecake (opening up ETS’s website).

Cheryl

Metro blend or not? Hmmm, I’ve had this site open before and wondered same thing. $25 isn’t a high barrier to meet. Any other recommendations? (not a huge rooibos fan)

SimplyJenW

I get the Metro. I liked their black tea base better than Adagio’s, but all I have kept is the Earl Grey Cream. The problem is samples….I ordered there after sampling in smaller amounts other places like Culinary Teas. Those that I liked…Lady Londonderry, Angel’s Dream, and Monk’s Blend…. They also sell some bagged Harney teas. And you just have to get to $20. Or….I have quite a bit of the Earl Grey Cream…..;)

TeaBrat

Although I have been a bit disappointed in GM’s offerings I do love this one…

SimplyJenW

@Amy oh…it is my first GM tea!

Cheryl

I bumped into Harney by searching “coconut” and thought “omg, not them again haunting me too” hehehe. I will probably go down the GM path with samples later on, so will try and keep it under control for now. I hear ya Jen, lol … can handle this urge and am going to ignore you now until I get this order placed…hahaha.

TeaBrat

Yeah it was sad, I ordered a bunch from them and I loved this but the rest were just … meh

SimplyJenW

@Amy…my plans are pretty much to skip the rest. This seemed to be the only GM tea that has a true following. I have learned to trust the multitudes for wisdom on some things…..on others, not so much.

ashmanra

I liked GM Vanilla Jasmine. It smells like cream soda or root beer!

Cheryl

Sorry for hijacking your tea review Jen. Ordered GM Coconut Pouchong (urge too large and must compare) and both versions of EGC and that’s it (phew). Like that can pay through PP, since don’t like using debit card online, and PP is safer than using CC << keeping purchases under control, lol (CC is way too easy to abuse). Thanks for code : )
p.s. Amy pushed me back towards the GM one too (which originally started all this). Bad Amy (I jest) : )

Cheryl

PP not safer than CC… meant it helps curb urge to use CC wildly

SimplyJenW

Cheryl…I look forward to your reviews! :D

Ashmanra…going to check that one out as I see a GM purchase in my future.

SimplyJenW

Cheryl….you can hijack my reviews anytime.. :)

Cheryl

See how we can all be enablers? (resist Jen, be strong) lol

SimplyJenW

I have this tin that will last a little while…

Cheryl

Uh huh … (smirks while noticing she added “little” to the “while”)

Dinosara

This thread is already crazy long but I just had to chime in and say I love this tea so much! It’s one of my must haves (and incidentally one that I’m out of at the moment. hmm…)

TeaBrat

I’m not a fan of jasmine so of course I liked this one. It’s like a macaroon in a glass. :)

Login or sign up to leave a comment.

Comments

Cheryl

Where did you order this from? This particular tea keeps haunting me (I really liked Adagio’s version which is cheaper).

SimplyJenW

I got it from EnglishTeaStore.com. They have free shipping for orders over $20. code ETS2012 until Feb. 13, 2012.
I usually order Earl Grey Cream…which is the same as Teavana’s but cheaper…. and Bourbon Street Vanilla Rooibos from them because their prices are inexpensive for Metropolitain Teas (a tea vendor that supplies many tea shops). They also have many cool English things….

Honestly, if you like the one from Adagio, stick with that one.

Cheryl

Well thanks for squashing one compulsive urge … but then you turned around and created another. Haha, you’re bad. My Amazon order is in Toledo…what the heck is it doing in Toledo? heh.

Cheryl

Oh my…Dinosara’s review of Earl Grey Cream mentions cheesecake (opening up ETS’s website).

Cheryl

Metro blend or not? Hmmm, I’ve had this site open before and wondered same thing. $25 isn’t a high barrier to meet. Any other recommendations? (not a huge rooibos fan)

SimplyJenW

I get the Metro. I liked their black tea base better than Adagio’s, but all I have kept is the Earl Grey Cream. The problem is samples….I ordered there after sampling in smaller amounts other places like Culinary Teas. Those that I liked…Lady Londonderry, Angel’s Dream, and Monk’s Blend…. They also sell some bagged Harney teas. And you just have to get to $20. Or….I have quite a bit of the Earl Grey Cream…..;)

TeaBrat

Although I have been a bit disappointed in GM’s offerings I do love this one…

SimplyJenW

@Amy oh…it is my first GM tea!

Cheryl

I bumped into Harney by searching “coconut” and thought “omg, not them again haunting me too” hehehe. I will probably go down the GM path with samples later on, so will try and keep it under control for now. I hear ya Jen, lol … can handle this urge and am going to ignore you now until I get this order placed…hahaha.

TeaBrat

Yeah it was sad, I ordered a bunch from them and I loved this but the rest were just … meh

SimplyJenW

@Amy…my plans are pretty much to skip the rest. This seemed to be the only GM tea that has a true following. I have learned to trust the multitudes for wisdom on some things…..on others, not so much.

ashmanra

I liked GM Vanilla Jasmine. It smells like cream soda or root beer!

Cheryl

Sorry for hijacking your tea review Jen. Ordered GM Coconut Pouchong (urge too large and must compare) and both versions of EGC and that’s it (phew). Like that can pay through PP, since don’t like using debit card online, and PP is safer than using CC << keeping purchases under control, lol (CC is way too easy to abuse). Thanks for code : )
p.s. Amy pushed me back towards the GM one too (which originally started all this). Bad Amy (I jest) : )

Cheryl

PP not safer than CC… meant it helps curb urge to use CC wildly

SimplyJenW

Cheryl…I look forward to your reviews! :D

Ashmanra…going to check that one out as I see a GM purchase in my future.

SimplyJenW

Cheryl….you can hijack my reviews anytime.. :)

Cheryl

See how we can all be enablers? (resist Jen, be strong) lol

SimplyJenW

I have this tin that will last a little while…

Cheryl

Uh huh … (smirks while noticing she added “little” to the “while”)

Dinosara

This thread is already crazy long but I just had to chime in and say I love this tea so much! It’s one of my must haves (and incidentally one that I’m out of at the moment. hmm…)

TeaBrat

I’m not a fan of jasmine so of course I liked this one. It’s like a macaroon in a glass. :)

Login or sign up to leave a comment.

Profile

Bio

Tea enthusiast, trying to keep up my cardio for the zombie apocalypse. I have come to accept that I am a western brewing black tea drinker as that is where my ‘tea heart’ lies. I started on loose leaf as a way to have my dessert and not suffer the caloric issues. Once I tried it, I was hooked.

I drink what I like, which is mostly China blacks, a few traditionally scented blacks and Earl Greys, plus a flavored tea here and there. I don’t mind spending a bit on premium varieties on occasion, but an expensive tea has to deliver. My favorite places to order are Harney & Sons and Upton Tea Imports. TeaVivre is great for Chinese tea.

My ratings are pretty subjective. If it falls under 70, I may not take the time to post about it unless I had something specific to say. If it is 70-80 I like it, but I will probably not rebuy. Favorites are over 80 and up, but sometimes the less expensive or more easily obtainable version of a similar taste will win out for my cupboard space.

Usual teapot steeping method: 24 oz teapot, 3 perfect scoops of tea (4 1/2 actual tsp), freshly boiled water, 4 minutes. Lightly sweetened.

Usual mug steeping method: 15 oz mug, 1.5 perfect scoops of tea (just over 2 actual tsp), freshly boiled water, 4 minutes. Lightly sweetened.

Usual pan method: 1 1/2 cups water, 2 perfect tsp chai (3 actual tsp). Simmer for 3 minutes. Add 2/3 cup skim milk. Simmer for 2 more minutes. Strain and sweeten.

Usual pitcher method:
5 or 6 Perfect Spoons of tea (this means about 7-9 actual tsp), freshly boiled water, brewed essentially double-strong in my 24 oz teapot for 4 minutes. Fill my Fiestaware Disc pitcher (about 60 oz.) halfway with ice. Add brewed double-strong tea to the pitcher. Stir it a little and enjoy. No additions.

(*SRP is my Sample/Stash Reduction Plan starting on April 12, 2012. I got so far, but just decided it was too fussy to keep track.)

Location

Ohio

Following These People