Oh man, this is good!

I snagged this tea out of the Here’s Hoping Teabox. This pu’er is really mellow with a sweet cedar taste end of sip. There is a lingering aftertaste of earthy that is really good. No fermentation taste, not mushroomy or smokey. I could be convinced to buy a cake of this, crap, and I just did a Mandala order too. Oh well, next order then.

My husband (he doesn’t like tea) said this one tastes like overly strong chinese restaurant tea. LOL

mrmopar

I just started on a brewing of this Friday and on a cup now. Is there a government conspiracy or something I need to know about? LOL!

mrmopar

The 2010 version of this tea got me started into puerh.

Awkward Soul / Oolong Owl

I’m still working on this pu’er, it just keeps going with just slight changes to flavor. Yeah, for my first shu cake I was eyeing all Menghais – this one, the purple rhyme and a yellow 100g one, and I ended up with the yellow one, kinda wish I got all 3 lol! (I still need to try the yellow one)

Terri HarpLady

I’ve been eyeing the 3 pack… And the patty cake II … And….

mrmopar

Menghai is pretty good tea. They take a lot of steps to insure their product is not “forged”. If you need any tips or help hit me up I have a small puerh stock and may be able to direct you to some good ones.

Login or sign up to leave a comment.

Comments

mrmopar

I just started on a brewing of this Friday and on a cup now. Is there a government conspiracy or something I need to know about? LOL!

mrmopar

The 2010 version of this tea got me started into puerh.

Awkward Soul / Oolong Owl

I’m still working on this pu’er, it just keeps going with just slight changes to flavor. Yeah, for my first shu cake I was eyeing all Menghais – this one, the purple rhyme and a yellow 100g one, and I ended up with the yellow one, kinda wish I got all 3 lol! (I still need to try the yellow one)

Terri HarpLady

I’ve been eyeing the 3 pack… And the patty cake II … And….

mrmopar

Menghai is pretty good tea. They take a lot of steps to insure their product is not “forged”. If you need any tips or help hit me up I have a small puerh stock and may be able to direct you to some good ones.

Login or sign up to leave a comment.

Profile

Bio

I’m a tea blogger – The Oolong Owl
www.OolongOwl.com – I do tea reviews, obsessively photograph teas with mischievous crocheted Owls and get tea drunk. I am also a crochet / knitting designer at Awkward Soul Designs.

I was raised on floral oolongs and green teas, mostly “beauty” teas. Early on as a kid, I can guzzle an entire pot of tea (or two) at a Chinese or Japanese restaurant.
These days I like adventurous and interesting tea blends. I’m fearless in trying new teas! I’m into oolong, pu’erh, white, green, black, guayusa, mate and herbals. I’m not into red rooibos but I keep buying it anyway.

The tea brand that got me started into loose leaf teas was DAVIDsTea. I used to live in Vancouver Canada and had access to their shop, however that is now limited since I moved to southern California.

However, the perks of living in the US is ultra cheap, fast shipping! Since then, my tea stash insanely expanded.

Other stuff I’m into that sneaks into my tea notes: Brazilian jiu-jitsu, metal music, drawing, painting, cooking, photography and nail polish.

BTW, my Steepster cupboard is not even close to accurate and I track my teas on a spreadsheet. Last update 512 Teas May 2015.

To contact me for reviews, check out my blog and email me at [email protected]

Location

Long Beach, CA

Website

http://oolongowl.com/

Following These People

Moderator Tools

Mark as Spammer