83

Again drinking this out of my timolino, it’s soooo cold out today so this is hitting the spot. I actually am finding it prefer this in the mug than from a cup at home. I should however mention that I brew it in a basket in a cup and then transfer it to my travel mug. Yay I might actually finish my massive 50 g bag lol – I bought it back when I didn’t realize in store at Davids you can get smaller sizes.

Also, reallly hoping some of my black Friday orders arrive today, I hate waiting :/

Preparation
Boiling 5 min, 0 sec
Cavocorax

I made that mistake. I bought a full 100g on impulse but I find this is a tea I need to be in the mood for… I’ll empty it eventually!

MissLena

Haha yes for me it smelled so much better in the store so I bought a lot! So happy I’m growing to enjoy it more :)

Cavocorax

Yeah I learned that lesson – don’t buy tea based on the smell. :| But it’s a good thing this one grows on you. I like it when my stomach is upset too.

MissLena

Yeah it’s very good for that too, it must be the ginger in it. It’s funny, I ordered some teas from DAVIDsTEA online and smelled them – smelled terrible! But I love the taste of them!

Login or sign up to leave a comment.

People who liked this

Comments

Cavocorax

I made that mistake. I bought a full 100g on impulse but I find this is a tea I need to be in the mood for… I’ll empty it eventually!

MissLena

Haha yes for me it smelled so much better in the store so I bought a lot! So happy I’m growing to enjoy it more :)

Cavocorax

Yeah I learned that lesson – don’t buy tea based on the smell. :| But it’s a good thing this one grows on you. I like it when my stomach is upset too.

MissLena

Yeah it’s very good for that too, it must be the ginger in it. It’s funny, I ordered some teas from DAVIDsTEA online and smelled them – smelled terrible! But I love the taste of them!

Login or sign up to leave a comment.

Profile

Bio

Hello all, I am a happily employed electrical engineer (read:NERD :D), who is a bit obsessed with tea! I discovered loose tea in 2011, DAVIDsTEA in 2012 and it took off from there. I really started drinking/enjoying tea because it was excellent to take to class in the morning and because I can’t handle coffee! (unless it’s a really good cappuccino or latte, or decent decaf haha)

I enjoy a variety of teas – current favorites being ripe and raw pu’erhs, chinese black teas and herbal/green rooibos blends. I also enjoy white, green, and oolong teas, although I tend to drink them more in the warmer months. I have also tried matcha and guayusa, but I don’t drink them too often as I am a bit sensitive to caffeine. As a result I don’t drink black teas as often as I used to, but in moderation I can still enjoy a wide variety of teas.

Oh, and I have a severe peanut allergy and try to avoid most other nuts, just to be safe. Limits my tea choices a bit, but that’s ok. However I have tried almonds and found out I can eat them, so I have been trying a few teas with them in them.

MissLena’s rating system
(as of 04/19/13)

95+: Absolute favorite, will try to always have it in stock, and when I don’t I pine over it!
90-94: Awesome teas, will probably purchase again a few times
80-89: Very good tea, may restock at some point
70-79: happy to have tried and will gladly finish, but not restock
60-69: not horrible, but not the best, will finish if I have some though
50-59: not a favorite, probably will have a tough time finishing the bag
-50: yuck. I don’t want to have it ever again.

Location

Canada

Following These People

Moderator Tools

Mark as Spammer