Hide

Welcome to Steepster, an online tea community.

Write a tea journal, see what others are drinking and get recommendations from people you trust. or Learn More

95
drank Coco-Lemon Thai by DAVIDsTEA
821 tasting notes

Yay! Picked up the spring collection except for copabanana and daydreamer, and i got a few other teas as well, such as this one. The smell was soooo good i splurged on 50 g without even trying the tea lol. It smells like lemon meringue pie and coconut cream pie combined to me :D

I’m trying to go easy on caffeine as it’s the day before my midterm (again) so I decided to try this one. The steeped smell is very good, I get a bit of the ginger with the lemony coconut. I steeped for 4 mins at 185 degrees.

Now this is a coconut tea i quite like. Cocomint cream was too heavy and sugared for me, but this is awesome! The citrus and ginger balance the coconut perfectly with tangy and sweet. The blend is not as strong in ginger, but that could be because there weren’t many pieces in the spoonful. I’m not sure where the white tea flavor is, but I think it’s providing a nice base for these flavors. I might try steeping the full 5 minutes next time to bring out the ginger a bit more. This is sweet yet refreshing. I also can’t eat much thai food due to the prevalence of peanuts in it, so this is a nice flavor and it seems like I’m having something thai – related! Yay I like this tea :)

ETA – this tea is a bit heavy once it cools, i think it’s more that I find coconut so sweet and rich that I can’t have it too often. This is still delicious, but I will drink in moderation. Oh, and i bet this is unreal iced. Will definitely have to try it hehe.

Preparation
185 °F / 85 °C 4 min, 0 sec
Sweet Canadian

I love this one too! I like all the new flavors, but this and coconut oolong are my favs I think. Honeydew Mate is amazing iced as well.

MissLena

I’m so excited to try them! Haha I quite enjoy coconut as long as it’s fairly light :) I want it to be summer so it is actually warm enough to make iced tea and not be too cold drinking it lol :D

Shmiracles

this is the only spring tea i’ve bought and i did it cuz i KNEW i’d love it. and i do. love love love. that’s all i can say. love.

MissLena

Haha awesome. Yeah I saw the ingredients and kind of just swooned. Smelled it and was like yep, i’m getting this, lots of this. And now I want another cup haha will have to have one :)

CrowKettle

This one is delicious and way too easy to drink a lot of.

MissLena

Agreed! I’m making a second cup right now, but with new leaves, i had a boring cup in between haha oh dear I will probably have to spring for a tin of this..

Aimee Popovacki

i still have to pick this one up and try it! :)

MissLena

I hope you like it! Hehe now that it’s been built up so much :p

Login or sign up to leave a comment.

Comments

Sweet Canadian

I love this one too! I like all the new flavors, but this and coconut oolong are my favs I think. Honeydew Mate is amazing iced as well.

MissLena

I’m so excited to try them! Haha I quite enjoy coconut as long as it’s fairly light :) I want it to be summer so it is actually warm enough to make iced tea and not be too cold drinking it lol :D

Shmiracles

this is the only spring tea i’ve bought and i did it cuz i KNEW i’d love it. and i do. love love love. that’s all i can say. love.

MissLena

Haha awesome. Yeah I saw the ingredients and kind of just swooned. Smelled it and was like yep, i’m getting this, lots of this. And now I want another cup haha will have to have one :)

CrowKettle

This one is delicious and way too easy to drink a lot of.

MissLena

Agreed! I’m making a second cup right now, but with new leaves, i had a boring cup in between haha oh dear I will probably have to spring for a tin of this..

Aimee Popovacki

i still have to pick this one up and try it! :)

MissLena

I hope you like it! Hehe now that it’s been built up so much :p

Login or sign up to leave a comment.

Profile

Bio

Hello all, I’m a newly graduated electrical engineer as of 2013 (read:NERD :D), who is a bit obsessed with tea! I discovered loose tea in 2011, DAVIDsTEA in 2012 and it took off from there. I really started drinking/enjoying tea because it’s excellent to take to class in the morning and because I can’t handle coffee! (unless it’s a really good cappuccino or latte haha)

I enjoy a variety of herbal, white, green, oolong and black teas. I have also tried a few pu’erhs and matcha I am a bit sensitive to caffeine, but I find that in moderation I can still indulge in black teas and matcha.

Oh, and I have a severe peanut allergy and try to avoid most other nuts, just to be safe. Limits my tea choices a bit, but that’s ok. However I recently tried almonds and found out I can eat them, so I have been trying a few teas with them in them.

MissLena’s rating system
(as of 04/19/13)

95+: Absolute favorite, will try to always have it in stock, and when I don’t I pine over it!
90-94: Awesome teas, will probably purchase again a few times
80-89: Very good tea, may restock at some point
70-79: happy to have tried and will gladly finish, but not restock
60-69: not horrible, but not the best, will finish if I have some though
50-59: not a favorite, probably will have a tough time finishing the bag
-50: yuck. I don’t want to have it ever again.

I am happy to say that my caffeine intolerance seems to be subsiding! This is allowing me to try a wider variety of teas :)

Location

Canada

Following These People