Hide

Welcome to Steepster, an online tea community.

Write a tea journal, see what others are drinking and get recommendations from people you trust. or Learn More

720 Tasting Notes

had this last night as i watched Breaking Bad.
(the second to final episode ever.)
that show is stressful yo!
this tea was tasty enough, but had little effect on how nervous the show made me ;)
it’s herbal tea bitch.

MissLena

Haha love how you totally embodied Jesse in your review :D

Login or sign up to leave a comment.

drank Spiced Plum by Harney & Sons
720 tasting notes

from the Traveling Tea Box!

a nice bold herbal. i think there might be some hibiscus in it? hibiscus is not plum if you ask me. i can tell the difference. and you can’t cover it up with cinnamon either.
that bit makes it sound like i don’t like it. but i do. i do like it enough yes. but harney has a way of being cinnamon heavy i think. or maybe it’s just me? so i like it, but with some reservations i suppose.

Login or sign up to leave a comment.

my 500th TEA!!

and boy, do i have a cute story to tell about the day.
and boy, do i really like this tea! i’m totally gonna buy a bag. definitely. it’ll replace my highly coveted Caramel Toffee from Dammann since i can’t go back to france anytime soon. yes it’s that nice. it feel decadent and the flavors are deep and dark without being broody. and i’ll probably keep it in stock since it’s local. and fucking delicious.

blabby story time,
i woke up and had my usually saturday morning long run. 18 miles. and my running friend and i were very angry during the last third of the run. see, sometimes if you don’t fuel enough or are just having an off day, you get a case of what i can “the road crazies”. somewhere during the last 3 miles she said she was gonna strangle me. and without missing a beat i said i was gonna strangle her first. we were pissed. starving and hurting and pissed. and then we laughed SO HARD about it on the car ride home. it’s just part of long distance running. and it’s always hilarious after the fact.
i like doing hard things sometimes.

i hurried home and scarfed down as much protein as i could and showered and then went to get my hair cut. lucky me, my hair stylist moved locations and is now in the same shopping center as Carytown Teas!!!

i had planned all week that i was gonna save my landmark 500th uniquely tasted tea for saturday when i could pick a new tea from the tea list. and i knew i was gonna get a black tea because it’s my fave. (i would get a lapsang blend but Carytown doesn’t really have them, though their lapsang is very very good.) i went down the list and picked Mistie’s Blend. there is also a Patricia’s Blend. they are the two store owners. Mistie obviously has my taste in teas because this cup is exactly everything i would want.

i told the tea shop gal that it was my 500th tea and that i keep track of them and she asked what i use and she knew about steepster and i think she finds this website equal parts silly and charming. i told her that i love it and that ALL the NERDZ hang out there!! and that i spend more time on steepster than i EVER spend on Facebook. (i love you, you nerds!)

we went on to discuss tea reviews and how people don’t always know what they are talking about when they review tea, but i think that’s okay. like how i can maybe read a movie review that hates the movie, but i can still tell by the descriptions and observations that it’s definitely a movie that i’d like. even if the reviewer didn’t. it’s just all information that nudges the tea story along.
also aren’t we all SO DIFFERENT in the mouth?! so so different.

okay i’m sorry i’m babbling. i’ve had a lot of caffeine this morning and took a decongestant for my allergies and also slept like 12 hours yesterday which is UNHEARD OF for me. (i’m a 5-6 hrs a night max person.)

okay, long story longer, the tea gal said that “her and Patricia never agree on tea” and that’s when it dawned on me. i’m drinking a tea that was blended by the person i’m talking to! i’m ordering Mistie’s tea and chatting with Mistie about tea as she brews her tea for me.

i was delighted!

AND THEN SHE GAVE THE CUP TO ME FOR FREE.
that’s the ultimate fist bump!!

so classy!
i love tea and i love tea people.

(i had also brought along a small tupperware container so i could keep the tea bag for a second brew. which i did as soon as i got home.)

(i did not confess to her how ridiculous and uninformative my tea reviews are. haha i hope she still sells me tea in the future if she ever finds out.)

http://instagram.com/p/emxdCWoc2e/

Bonnie

Love this! Happy 500! You did what I write about all the time…going into a tea shop and talking to the people about tea…and look what happened! You ended up with a lovely experience that would have been missed if you kept quiet, ordered tea like it was fries at a fast food joint…and walked out.
I hope you return and become regular. Talk…take tea with you like I do eventually. If she gives good service and tea, let her know you reviewed the shop on Steepster.

Sil

awesome! Congratulations on your milestone! I may have to beg you for a bit of this just to try since you may replace DF’s tea with this one haha

Sounds like an awesome day to make an awesome milestone :)

OMGsrsly

I love your stories! And congratulations on 500. :)

Login or sign up to leave a comment.

you put cinnamon as an ingredient and i become weary.
that’s just how it’s gonna go.
but man, as i read my kindle and let this cool the scent was so very inviting. not all rooibosy or anything. just super pleasant.
and the flavor was just as nice. this was a great great evening cup. i don’t even know about the cinnamon listed, because there was plenty of deliciousness and i didn’t even notice any over the top cinnamon.
thanks to Anna for this taste! glad i have cups more too!

more unrelated news
i ordered myself 2 new kindles! i know i know why the hell 2?
trust me, if you read as much fanfic as i do you’d probably be able to rationalize the crazy idea too.
i pre-ordered the new paperwhite and i ordered the small basic 6" kindle.
my old keyboard kindle is just about to die. the casing is cracked and it moves so slow no matter how many times i clean and reboot it. this is an omen, because it’s what happened to my sister’s right before her’s died dead. it was the saddest week of 2013 for her. i’m just protecting my sanity you see.

my next tea is #500!! what tea should i have? omg idek!?!

Cavocorax

LOL I love that you bought 2 kindles, although IDK what you’ll do with both!

Shmiracles

wait wait wait, you say you don’t know what i’ll do with both but, but you read fic too! you must have over 300 unread fics on your kindle like i do. surely you can see how a sherlock kindle and an avengers kindle and a kindle for political non-fiction and biographies would be necessary no? (hhahahaha i knowww i’m ridiculous i know let’s not dwell shall we)

Login or sign up to leave a comment.

a tea bag from KallieBoo! i’ve been sitting on for a while now. lazy bum i am.
i guess with all the swapping i learned how much i love black tea versus, well, everything else haha.
my boyfriend prefers mate always. and so i always just give it to him and usually drink something else.
this is a good fresh creamy green kind of taste. simple. brown leafy.

in unrelated news:
i’m taking a modern dance class tonight and i’m already nervous.
i’m very excited about Agents of SHIELD.
i had two free donuts for second breakfast.

Tea Sipper

second breakfast :D

Login or sign up to leave a comment.

awww my boss gave me one of her tea bags :)
i get to tell her this is tea # 497.
she will probably be confused. but it will mean i’ll get to talk about tea for maybe 5 min instead of work. so win win!
the tea is very meh. smells way better than it tastes.

(kinda related i had a chocolate peanut butter beer yesterday) https://untappd.s3.amazonaws.com/photo/2013_09_11/4dfa180d4133cc7fd5c56240e8f03191_640x640.jpg

Login or sign up to leave a comment.

drank Winter Infusion by Twinings
720 tasting notes

hey wow look i had a new tea last night!
i’ve kinda been in beer world instead of tea world lately. i started treating beer like i treat tea and became really focused on ONLY tasting beers i’ve never had before. and before i knew it i had reached my 500th unique beer tasted.

here is a picture of my 500th, appropriately a coffee stout which are my favorite:
https://untappd.s3.amazonaws.com/photo/2013_09_07/91fec13177af8530d11fd3441170913a_640x640.jpg
(and if for some crazy reason you wanna see more of my beer pictures: https://untappd.com/user/shmiracles/photos)

i think i’ve had some bad rooibos in my past. i kinda suspect that davids tea rooibos is less than good. and i say that beacuse i SUPER enjoyed this cup! but before i drank it, i procrastinated so much! like i was dreading the rooibos haha. well, i learned my lesson.
thanks so much for this Scheherazade it really was a very tasty cup.
i savored it as i read my kindle before bed. classic.

CHAroma

I procrastinate teas I’m afraid of not liking too, hahaha! Congrats on 500 beers tasted! :P

Fjellrev

Awesome that you’re into microbrew too! I haven’t tried that one yet but I absolutely love their Rosée d’hibiscus.

Login or sign up to leave a comment.

2013-12-12
drinking this again today. ordered another 100g to fill a tin. it’s one i bought for my sister really. it’s easy to drink but not a lot of personality. next time i brew this i’m gonna do half lala lemmon half super ginger. i think it’s the most brilliant idea i’ve had so far today. (but the day is still young!)

2013-08-30
oh snap did you hear?! James Spader?! he’s gonna be Ultron!
wow. i love that dude. (Spader, not Ultron. Ultron is an evil cyborg not-dude.)
seriously the marvel franchise really has their freakin casting machine amazingly perfected. (except Natalie Portman but whatevs)

there is really no need to say anything about this tea because what is not to love. so easy to enjoy. so easy.

now all i need is for Martin Donovan’s career to be resurrected.

Nxtdoor

So then you’re going to watch this new series they have starting tonight (sep 23) with James Spader in it?

Shmiracles

oh the new series doesn’t have James Spader. Spader is playing Ultron in the Avengers 2 movie coming out in 2015. but OMG am i fucking stoked for Joss Whedon’s ‘Agents of SHIELD’ that premiers tomorrow!!
MOAR COULSON!! always more Coulson. alwaaaaaays!

Nxtdoor

Pretty sure he’s in it. Omg, I haven’t seen him in forever. He looks so different (to me)

I ♥ NewYorkCiTEA

So whatd you think of SHEILD, Schmir ?

Shmiracles

chrine! i seriously loved it. SERIOUSLY! i totes love Phil.
Agent Phil Coulson has the combat skills and dry humor of John Watson, and the expansive knowledge and awkward adorable one liners of Rupert Giles. i can’t wait for tonight’s episode.
and they have the ‘behind the scenes’ little 5 min episode things on-line and Clark Gregg the actor is seriously a hilarious goofball. you can see him clearly nerding out just by the look on his face.
the whole thing is pretty cool.

I ♥ NewYorkCiTEA

=) I liked it quite a bit too. So far, it’s the only show this year that’s gotten an auto-record for the year on the DVR from the premiere. I’m not like a superfollower of all the background stuff, tho I have seen some of it. But I’ve like things like Heroes and Fringe so was pleasantly surprised and happy to have enjoyed it that much.

Shmiracles

yay so glad you had as much fun as i did!
i too watched the first seasons of Heroes, and all of Fringe, though more in a binge type viewing usually.
i’m a lover of scifi for sure. and for all it’s potential tiny faults i think Joss Whedon can’t lose in my book. Buffy, Angel, Firefly, Doctor Horrible, even Dollhouse. i’ve enjoyed them all.

Shmiracles

since i’m blabbing about tv, and can’t seem to stop once i get started!!
i will also say that i LOVED Arrow’s first season, and it’s the only other show i’m obsessing over along with Agents.
the Red Hood is gonna be born this season i’m sure, and also Summer Glau is going to play one of this season’s villans. (also we are getting Flash) the action in this show blows all others away. every hand to hand combat scene is a dance. i’m not a violent person at all but i watched a big fight scene is episode 21 on repeat for a week i swear. gosh! i love arrows!
haha

I ♥ NewYorkCiTEA

Hmm.. My tv taste is eclectic, tho I’m prone to primetime soaps. I haven’t watched any of those others. But I did watch maybe first 4-5+ of Arrow last year.

Hmm.. My tv taste is eclectic, tho I’m prone to primetime soaps. I haven’t watched any of those others. But I did watch maybe first 4-5+ of Arrow last year.I’ll be back in this or another of your posts w/ an update once I’ve seen the 2nd SHIELD epi. (You’re the first other person I’ve found who is watching it. lol)

Login or sign up to leave a comment.

drank Rose Chai by Wissotzky Tea
720 tasting notes

haha! i stole this tea bag from a posh house my boyfriend was dog sitting at.
he is giving up his dog walking business but if he happens to ever watch these two dogs again i will totally ask him to nab a few more bags for me.
believe it or not i’m not really a chai person or a rose/floral person, and yet, the mellow smoothness of this tea is so great i absolutely love it!

BrewTEAlly Sweet

Sounds right up my alley :)

Login or sign up to leave a comment.

my sister made a big pot of this last night. i said “pick anything from the swap box!” and she giggled at several of the options as she went through the pile.
i really loved this tea. delicious cream grey with none if the caffeine guilt!
i’m writing this from my phone and i’ve been too busy to really be able to spend quality time on steepster. but i still visit and browse your entries everyday! even if it is just for a few minutes.
i would really like to have a tea like this in my permanent stash. i’m not afraid of the decafs.
thank you so much TastyBrew! i really enjoyed this sample!

Login or sign up to leave a comment.

Profile

Bio

THAT’S NUMBERWANG!

i have a cat named House Party 3.

i drink my tea plain.

vegan. fine arts major. bass player. runner. yoga do-er. childfree. scifi fan. e-reader fanatic. knitting newb. ADHD club member (ie; all my exclamation points are for realz!!)

i’m always aspiring to read more books.

i don’t care what you say, chamomile is barfaroony.
i’m so over rooibos.
evil hibiscus is evil.

some tea pictures!
http://instagram.com/shmiracles

Steepster’s Ultimate Fan Fic Thread!
http://steepster.com/discuss/5153

i only log each tea i taste once.

!!! SWAPPING !!!

ALWAYS interested in reducing my tea stash, so please ask if you want to swap or sample something! even if it’s just one tea.

every tea in my cupboard is swapable! (at least i TRY to keep it up to date)
every tea i have tried is listed in my rated teas.

Location

Virginia, USA

Following These People