Tomato-Bell Pepper

Tea type
Fruit Tea
Ingredients
Not available
Flavors
Not available
Sold in
Loose Leaf
Caffeine
Not available
Certification
Not available
Edit tea info Last updated by Sil
Average preparation
200 °F / 93 °C 5 min, 0 sec 4 g 7 oz / 207 ml

Currently unavailable

We don't know when or if this item will be available.

From Our Community

1 Image

1 Want it Want it

0 Own it Own it

2 Tasting Notes View all

  • “Well, this one’s not caffeinated so I’m giving it a go. Guess I won’t be adding honey to my “pizza” tea… Dry, it’s just… dried veggies and herbs. Yep. Smells like tomatoes. Steeped, well… they...” Read full tasting note
  • “I picked up this sample when i was in chicago because savoury teas have always interested me, but not enough to buy a full 25 or 50g. This one smells like pizza…tastes like…soup? it’s not a bad...” Read full tasting note
    75

From TeaGschwendner

Vegetable tea – what kind of tea is that supposed to be like? What sounds like “liquid pizza” turns out to be a fruity-fresh surprise. Hot or Cold – simply delicious!

Ingredients: Bits of tomato and green bell pepper, Rooibos, pepper, rosmary. Tip: 18g to 1 liter filtered boiling water. Allow to brew 5 mins.

About TeaGschwendner View company

Company description not available.

2 Tasting Notes

2221 tasting notes

Well, this one’s not caffeinated so I’m giving it a go. Guess I won’t be adding honey to my “pizza” tea…

Dry, it’s just… dried veggies and herbs. Yep. Smells like tomatoes.

Steeped, well… they recommend 9 g/16 oz mug. That is a lot. I had ~3-4 g, so I am using a 7 oz mug.

My apartment smells like smoked paprika and peppers now.

Yes. What I’m mostly getting is green pepper.

The tea is sweet and savoury. The rosemary and pepper aren’t super prominent – it’s mostly green pepper and sweetness from the tomato.

Weird. Thanks for sharing, Sil.

Preparation
200 °F / 93 °C 5 min, 0 sec 4 g 7 OZ / 207 ML
Sil

yep. weird is right. I’d rather have a hearty soup lol

Fjellrev

Reading this does make me want tomato soup, I’ll admit.

OMGsrsly

Yeah, tomato soup sounds good. Thanks tea frens. :P

M

This sounds like the strangest tea ever! I’m intrigued.

OMGsrsly

Worth a try, but don’t order 100g online!

Login or sign up to leave a comment.

75
10007 tasting notes

I picked up this sample when i was in chicago because savoury teas have always interested me, but not enough to buy a full 25 or 50g. This one smells like pizza…tastes like…soup? it’s not a bad taste, but i think i’m struggling a little with it because it’s like watered down soup. tastey soup, but watery. hmmm

__Morgana__

LOL This is the sort of thing I find interesting once, and then never want to drink again. ;-)

OMGsrsly

Hahaha. Is it like the Numi veg teas?

Login or sign up to leave a comment.