78
drank Lemon Meringue Chai by 52teas
493 tasting notes

I’ve decided that this tea and Star Trek are going to be an integral part of my life starting now. Small commitments.

Preparation
200 °F / 93 °C 3 min, 0 sec
Courtney

OMG Star Trek. I’m so obsessed right now. Enjoy the tea :)

Fuzzy_Peachkin

Which Star Trek? :-)

Sil

can’t wait to get my sample of this from cavo…

Kittenna

Agh, this is one I missed and possibly regret missing. Sigh.

Terri HarpLady

I’m waiting for my sample from Cavo too :)

Cavocorax

Haha. Kittena – you want a sample too? I don’t want you to feel left out!

Chelle

Hmmm. Going to try this again tomorrow. My first try was not pleasant. I think I steeped too long.

Kittenna

I would love a sample! :D Just enough for a cup would be plenty. I was up in the air about buying this for the longest time, because I don’t always like 52teas’ lemony flavours, and then it sold out :( Feel free to peruse my cupboard as well if you’d like :)

CrowKettle

Chelle, I found this tea to be quite strong the first time I had it too. I’ll write a more detailed note on the tea after I’ve tried it as an iced latte.

Fuzzy_Peachkin, Right now I’m into the latest two movies and the original series with Shatner, Takei, etc. I haven’t seen anything else. Yet.

Cavocorax

Oooh that’s pretty exciting! I should watch the original series back to back! My bf and roommate love Star Trek, but they don’t want to watch the episodes in order – they’d rather show me “the BEST”. I tried telling them that I watch Doctor Who and Harry Potter and I have a pretty good tolerance… but nooooooo.

Fuzzy_Peachkin

lol, Cacocorax! Let me guess? Trouble with Tribbles?

Crowkettle: I still haven’t seen the second new movie. I gotta get out to the movies this weekend. I love the original ST, but my favorite is The Next Generation. Bring back memories of evenings spent watching it with my Dad and brother. :-)

Login or sign up to leave a comment.

Comments

Courtney

OMG Star Trek. I’m so obsessed right now. Enjoy the tea :)

Fuzzy_Peachkin

Which Star Trek? :-)

Sil

can’t wait to get my sample of this from cavo…

Kittenna

Agh, this is one I missed and possibly regret missing. Sigh.

Terri HarpLady

I’m waiting for my sample from Cavo too :)

Cavocorax

Haha. Kittena – you want a sample too? I don’t want you to feel left out!

Chelle

Hmmm. Going to try this again tomorrow. My first try was not pleasant. I think I steeped too long.

Kittenna

I would love a sample! :D Just enough for a cup would be plenty. I was up in the air about buying this for the longest time, because I don’t always like 52teas’ lemony flavours, and then it sold out :( Feel free to peruse my cupboard as well if you’d like :)

CrowKettle

Chelle, I found this tea to be quite strong the first time I had it too. I’ll write a more detailed note on the tea after I’ve tried it as an iced latte.

Fuzzy_Peachkin, Right now I’m into the latest two movies and the original series with Shatner, Takei, etc. I haven’t seen anything else. Yet.

Cavocorax

Oooh that’s pretty exciting! I should watch the original series back to back! My bf and roommate love Star Trek, but they don’t want to watch the episodes in order – they’d rather show me “the BEST”. I tried telling them that I watch Doctor Who and Harry Potter and I have a pretty good tolerance… but nooooooo.

Fuzzy_Peachkin

lol, Cacocorax! Let me guess? Trouble with Tribbles?

Crowkettle: I still haven’t seen the second new movie. I gotta get out to the movies this weekend. I love the original ST, but my favorite is The Next Generation. Bring back memories of evenings spent watching it with my Dad and brother. :-)

Login or sign up to leave a comment.

Profile

Bio

I started my Steepster loose leaf adventure back in 2012. I can’t say I’m completely new anymore, but I still view oolong as a magical, extraterrestrial creature that unfurls in water.

Tea Preferences: My absolute favourites are the floral inclined oolong and white teas. I also enjoy unflavoured green and black teas. Puerh is a hit or miss.

Fruit, cedar, anise, and vanilla are good. Black licorice, bergamot, and cheap chocolate are less good. Jasmine, cinnamon, and hibiscus are usually too strong in teas for my taste, but otherwise I like these flavours!

Ratings:

95-100: A Personal Favourite; I’m never without this tea.

90-94: Great! I’ll try to keep a small amount around.

80-89: Enjoyable; I may buy more at some point.

70-79: Nice, but not something I’d drink often. I may have a few problems with it.

50-69: Something about this tea falls flat for me. Still drinkable.

30-49: This isn’t a particularly pleasant cup.

1-29: There’s no way to put it nicely..

Location

BC, Canada

Following These People

Moderator Tools

Mark as Spammer